Jak wzmocnić odporność?

Wzmacnianie odporności organizmu ma miejsce przede wszystkim  przed zimą, kiedy to łatwiej o „złapanie” infekcji. Osłabiony układ immunologiczny nie może sobie poradzić z wirusami, dlatego częściej chorujemy i dłużnej zdrowiejemy. Co robić, aby uchronić się przed przeziębieniem?

Sięgnij do zielnika

Już od niepamiętnych czasów zioła wspomagają leczenie wielu schorzeń, ale przede wszystkim stosuje się je profilaktycznie. Na ich bazie sporządza się pyszne herbatki, inhalacje lub płukanki, których działanie może przynieść naprawdę wiele dobrego dla organizmu. Można je zbierać samodzielnie lub kupić w aptece czy sklepie zielarskim. Wystarczy parę złotych i dobre chęci, aby w kilka chwil przygotować aromatyczny napar np. z pokrzyw czy czystka, dzięki którym nie tylko ugasimy pragnienie, ale też nawilżymy śluzówkę i odkazimy górne drogi oddechowe. Jest dużo ziół wzmacniających odporność organizmu, dlatego trzeba zdobyć odpowiednią wiedzę na ten temat i starać się wykorzystywać ją, stosując różne napary czy nalewki. Wspomniana wyżej pokrzywa stymuluje układ immunologiczny. Podobnie działa nagietek.

Odpowiednia dieta i detoks

Organizm, który nie został dobrze oczyszczony z toksyn i produktów przemiany materii, nie funkcjonuje tak, jak wcześniej. Człowiek szybciej się męczy, skóra traci  blask, pojawiają się problemy z koncentracją i ogólnie układem nerwowym. Dlatego też trzeba pamiętać o noszeniu ze sobą butelki wody i uzupełnianiu płynów (latem szczególnie). Najlepsza jest woda mineralna z dodatkiem miodu, cytrynu i imbiru. Spożywanie dużej ilości wody pomaga oczyścić organizm z toksyn i odpowiednio się nawodnić. Oprócz tego warto iść do sauny i potrenować, aby wraz z potem pozbyć się toksyn i metali ciężkich z organizmu. Jeśli chodzi o dietę, to powinna być lekkostrawna, ale sycąca. Lepiej unikać cukrów prostych, zamieniając je na węglowodany złożone, czyli pożywne kasze, owsianki, rośliny strączkowe i pieczywo pełnoziarniste. Te produkty dostarczają organizmowi odpowiednią dawkę energii, ale o wiele woniej niż cukry proste, dlatego nie ma miejsca nagła podaż insuliny. Bezcenne są także zdrowe tłuszcze nienasycone, czyli omega 3 i omega 9, których bogactwo kryje się m.in. w tłustych rybach, orzechach czy pestkach dyni.

Zbawienna moc glonów

Wśród cennych glonów można wyliczyć m.in. morszczyn, który jest bogaty w chlorofil, związki fenolowe, karotenoidy, oraz w minerały, a szczególnie w jod, selen, wapń, potas, magnez i cynk. W morszczynie znajdują się także polisacharydy, które odpowiadają za usprawnienie układu immunologicznego. Jak należy spożywać morszczyn?  Trzeba przygotować napar z 2-3 łyżek suszu i wrzątku, który zostawia się na 10 minut do macerowania. Po tym czasie można delektować się aromatyczną herbatką. Oczywiście morszczyn dostępny jest także w formie tabletek i proszku, który dodaje się do zup i innych potraw. Jakie ma jeszcze właściwości ten cenny glon? Pomaga również na bóle reumatyczne (olejek), usprawnia procesy trawienne, uśmierza bóle stawów i niedoczynność tarczycy ze względu na dużą zawartość jodu. Morszczyn wykazuje również działanie przeciwzapalne i przeciwbólowe.

Oprócz ww. sposobów na odporność organizmu są jeszcze takie, o których często się zapomina. To odpowiednia ilość snu i relaks w ciągu dnia oraz pozbywanie się stresu. Nie można również zapominać o aktywności fizycznej, która hartuje organizm, dotlenia i poprawia ukrwienie.

geeway

Next Post

Jakie sposoby na refluks?

czw Paź 31 , 2019
Wzmacnianie odporności organizmu ma miejsce przede wszystkim  przed zimą, kiedy to łatwiej o „złapanie” infekcji. Osłabiony układ immunologiczny nie może sobie poradzić z wirusami, dlatego częściej chorujemy i dłużnej zdrowiejemy. Co robić, aby uchronić się przed przeziębieniem? Sięgnij do zielnika Już od niepamiętnych czasów zioła wspomagają leczenie wielu schorzeń, ale […]