Nie warto łączyć palenia ze sportem

Moda na zdrowy tryb życia nie przemija. Coraz więcej osób zaczyna uprawiać regularną aktywność fizyczną, ale z drugiej strony ciężko im zrezygnować z niezdrowych nawyków, zwłaszcza jeżeli wiążą się z uzależnieniem. Dlaczego palenie może zniszczyć nasze wszystkie wysiłki związane ze sportem?

Palenie wpływa niekorzystnie na nasze zdrowie.

Nie ma tu miejsca na żadne tłumaczenie związane z tym, że jak przestajemy palić to zaczynamy podjadać, a potem oczywiście tyć. Może jest w tym trochę prawdy, ale wynika to z zamiany jednego niezdrowego nawyku na drugi. Ocenę, który jest mniej niebezpieczny i szkodliwy zostawiam Tobie, ale nie ma się co oszukiwać… Palenie jest złe, a tycie po rzuceniu na pewno nie może być wymówką od tego żeby jednak z tym paskudnym nałogiem nie zrywać. Palacze doskonale wiedzą, jak szybko łapie ich zadyszka. Nie tylko będzie to utrudniać poprawę kondycji fizycznej i uczyni trening na siłowni mniej przyjemnym, ale mówiąc w Prost jest sygnałem zaburzeń pracy układu krążeniowo-oddechowego, który w dalszej perspektywie może być przyczyną Twojej śmierci. Dodatkowo palenie podnosi stres oksydacyjny, a ten utrudnia budowanie masy mięśniowej i regenerację po treningu. Źle odbudowujące się tkanki będą miały większą skłonność do kontuzji i przeciążeń, a to kolejna kwestia przeszkadzająca w osiągnięciu formy życia. Aspektów, na które wpływa palenie papierosów, jest o wiele więcej niż te dotyczące wprost sportu. Pozbycie się tego nałogu wpłynie korzystnie na wszystkie strefy Twojego życia.

Jak rzucić palenie?

Rzucenie palenia nie należy do prostych spraw. Nie tylko nikotyna wpływa tu na nasze samopoczucie. Sama czynność palenia papierosa, zaciągania się, trzymania go w ręku, a nawet aspekt towarzyski wspólnego „dymka” również są elementem nałogu. To dlatego czasem na ludzi nie działa nikotynowa terapia zastępcza, podczas której teoretycznie dostarczamy organizmowi uzależniającej nikotyny, tyle że w innej formie i stopniowo zmniejszamy jej dawkę. Potrzeba zajęcia czymś rąk też znajduje swoje odbicie w zmianie nawyków. Zauważ, że część osób zamiast papierosa zaczyna np. żuć gumę, albo podjada cukierki i co robi podczas tego? Bawi się papierkiem po cukierku, albo długopisem. Na rynku jest też druga metoda wspomagająca rzucenie palenia. Ma ona tę zaletę, że musza nas do rezygnacji jednocześnie z czynności palenia i samej nikotyny. Desmoxan, Recigar, Tabex to leki zawierające cytozynę, czyli substancję oszukującą nasz organizm i zmniejszającą głód nikotynowy. Teoretycznie z tymi środkami jesteśmy w stanie rzucić palenie w niecały miesiąc.

Pamiętaj, że żeby rzucić palnie, przede wszystkim trzeba chcieć. Żaden, nawet najlepszy spec, najdroższa tabletka, ani cudowny środek, nie pogodzi się za Ciebie z myślą o tym, że więcej nie tykasz papierosa. To musi być Twoja decyzja. Tak samo jak Twoim wyborem będzie powrót lub nie do nałogu.

admin

Next Post

Kosmetyki z brzozy w codziennej pielęgnacji skóry i włosów

pon Paź 26 , 2020
Moda na zdrowy tryb życia nie przemija. Coraz więcej osób zaczyna uprawiać regularną aktywność fizyczną, ale z drugiej strony ciężko im zrezygnować z niezdrowych nawyków, zwłaszcza jeżeli wiążą się z uzależnieniem. Dlaczego palenie może zniszczyć nasze wszystkie wysiłki związane ze sportem? Palenie wpływa niekorzystnie na nasze zdrowie. Nie ma tu […]